31 Ekim 2011 Pazartesi

arkadan vermeyen kalmasın!

İnsanların bazı davranışlarını anlamakta güçlük çekiyorum. Bu olaylardan birini akşam gülbahçedeki eve giderken yaşadım ki nereye gittiğim çok da önemli değil genel de karşılaştığım bir hareket ama yorgunken ve de rahatsız edilmek istemediğim zaman gözüme batacak bir olay.Olay şu ki eve gitmek için dolmuşa bindim ve de dolmuş kalksa da yolda müzik dinleyerek uyuyayım diye paramı hazırlamışım. ki planladığım gibi dolmuş kalktı ve de paramı verip pencereye yaslandım, gözlerimi kapattım. 5dk sonra bir parmak sondajıyla rahatsız edildim çünkü dürtmek öle olmaz. Neyse para uzatıyor arkamdaki 'burdan 2 öğrenci'  diye.Sağıma baktım bi tane teyze var yani pencereye yaslanmış ben yerine teyzeye gayet verebilecekken arkamdaki dingil beni rahatsız ediyo niyedir bilinmez.Tabi bişey demesem de fitil oldum adama. Akabinde olayı alıştırdığım için bir  iki para transferi daha oldu benim üzerimden baktım ki olay bitti huzurlu uykuma geri döneyim dedim. Heralde bi 15dk sonra tam dalmak üzereyim arkamdaki sondaj makinası tekrar atağa geçti bre gerizekalı dürttüğün kişi insan be insan  neyse '2 öğrenci' dedi.Benim tepem iyice attı, döndüm ki normalde yapmayacağım bişeyi yapıp adamın gözlerine küfürlü bakışlarla baktım adam da gayet large 'a.q nooluyiii havası var' soktuğumun gerizekalısı. Sonra döndüm dedim ki: 'arkadan vermeyen varsa şimdi verse de ben 10 dkkada bir rahatsız olmasam' dedim ve akabinde 1-2 kişi daha uzattı. Olayı anlamış da değilim ulen aynı yere gidiyosun 10 dkka sonra versen nollcak 30 dkka sonra versen noolcak. Ver ilk binerken kurtul.Niye beklersin ki. Bu para uzatma konusunu niye stres yaparsın ki.Genel de öle olur insanlar bir öncü arar biri uzatsa da sonra ben uzatıyım diye ki parası elinde birisinin uzatmasını bekleyen çok kişi görmüşümdür.Aha bu partiyi kaçırdık diğerini bekleyeyim bari mi diyolar insanlar anlamıyorum. Diğer bi çeşiti de parasını sonda veren kişilerdir.Prensip edinmişlerdir tamam işini garantiye alıyon olay bitince veriyon da ulen dolmuş bu dolmuş  niye inerken veriyon ki şöfor yarı yolda kaçırıp dolmuşu başka istikamete giderse parayı vermedim diye mutlu mu olcan ya da yolculuğu beğenmedim  beni indir diye mi   tehdit edecen  arkadaş. Ha tabi karambole getirip vermeden inmeyi planlıyosa o konuya girmek istemiyorum.Yani olay basit nereye gitceğini biliyosan zaten şuraya dersin parayı verirsin kurtulursun bilmiyosan binerken sölersin ona göre paranı verirsin yani bu alışveriş olayı uzun mesafelerde ilk 5dkkada biter ha arada inen binenene bişey demiyorum onların yapcak bişeyi yok ama bir insan da uyandırılır mı arkadaş iki adım yürüyüver belli ki adam bulaşmak istemiyo olaya. İnsan psikolojisini anlamak zor iş gerçekten diyip yazıma son veriyorum belki de günün yorgunluğuyla aşırı tepki vermişimdir bilmiyorum ama şoförlere bir kez daha hak vermedim değil bugün çünkü şu basit olayda bile psikolojik harp yaşıyo insanlar.

1 yorum:

  1. hacı dıcek cok sey warda olay sadece dolmus olayı deıl suru psıkolojısı bızım kı ınsanlar tek baslarına bıseyler yapmaktan o kadar cok korkuyorlarkı vs vs .. konusuruz oturup

    YanıtlaSil